De dag voor Vertrek: voorbereidingen

24 februari 2013

Na van bijna iedereen persoonlijk afscheid te hebben genomen ben ik nu eindelijk in de ‘ het is echt bijna zover-modus’ . Alle FB berichten, mailtjes, belletjes, etentjes en laatste afscheidswoorden maken zo’n moment echt ECHT. Nu ben ik niet zo’n sentimentele sok, maar ik vond alle belangstelling wel super leuk en heel lief! Dus nogmaals bedankt iedereen. Ik ga jullie missen!

Morgen is het zover! Vertrek 15:00u. Een lange vlucht met 1 tussenstop in Londen. Ik arriveer dinsdag 07:05u, in Zuid Afrikaanse tijd. DESTINATION CAPE TOWN. Het tijdsverschil is slechts 1 uur later dan hier in NL.

Eenmaal aangekomen hoop ik te worden opgehaald door Linda!

Dan op weg naar het huis.  EN het ASAP centrum. Dit wordt de spil van mijn bestaan het aankomende half jaar. Ben heel benieuwd! Ook kijk ik er ontzettend naar uit om het hele gezin te mogen ontmoeten en vooral de kleintjes!

Op het moment ben ik nog druk bezig met alle laatste spullen te zoeken en in te pakken. Is mijn paspoort nog niet verlopen?, heb ik de juiste verzekeringen, ebook niet vergeten, de laatste lonely planet Cape Town opsnorren en vooral niet te vergeten: DE paklijst! Bij mij gaat het er denk ik vooral om wat ik NIET mee moet nemen.....Denk dat dat punt nog een hele beproeving voor mij wordt... #HELP#

Nog wat extra aan de vitamine –C tabletten…door alle drukte ben ik spontaan aan het snotteren plus een bonkend hoofd, die kreeg ik er gratis bij…Heel fijn.

Dus het is nu inpakken, checklist afvinken (hopen dat ik niks vergeet…) en dan ben ik READY TO GO.

Mijn derde blogverhaal zal ik posten vanuit het zonnige Kaapstad!!! Kijk er nu al naar uit om al jullie reacties te lezen!!

1. Hanneke:
    24 februari 2013
    Heel veel plezier lieve schat!!! Linda ontvangt je met open armen want je bent een scheet van een meid!!! Goede reis en dikke knuffels van ons drietjes. XXXXXXXXXXXXX
  2. Pauline Beijer:
    Lieve Maxime,
    Natuurlijk ook van je buurtjes veel plezier toegewenst!!! Geniet er maar lekker van, maar wees ook voorzichtig!!! Wij kijken uit naar je volgende berichtje.
    Veel liefs van Hans en Pauline xx
  3. Vera:
    24 februari 2013
    He maxime. Heel plezier daar in verwegistan. En hou ons op de hoogte via de blog. Groetjes vera
  4. Kelly:
    SPANNEND. Ik zie je morgen X
  5. Maritza:
    24 februari 2013
    scheetje, als je toch nog iets vergeet, kun je het altijd kopen... dus relax, neem nog een lekker kopje badzout ;-) en alle boekjes kun je ook op schiphol kopen.. Wij wensen je super veel succes maar vooral plezier! vergeet niet te genieten van deze fantastische ervaring want 6maanden zijn zo om!!! ik kan t weten ;-) ik ga je missen maar vind t wel super knap dat je dit doet! ben trots op je.. goeie reis lieverd, en haal af en toe even diep adem :-D xxxdikke kus! Elise
  6. Rachel:
    24 februari 2013
    Super stoer hoor! Ik hoop dat je een waanzinnige tijd zal hebben.
    Go girl, the world is yours!
  7. Teddy:
    25 februari 2013
    Lieve Maxime,
    heel veel plezier in Zuid-Afrika.
    Ik zal je super missen, maar over 6 maandjes zie ik je gelukkig weer!
    Ik hoop dat je het er heel leuk gaat hebben.
    Is het nog gelukt met pakken?
    xxx teddy.
  8. Marja en Bas:
    27 februari 2013
    Hey Maxime,
    Wat vinden we dit een mooi avontuur.Een mooie kans die je met beide handen hebt aangegrepen.Top!
    Wij volgen en lezen je reisblog aandachtig,leuk om te doen.
    Max,een dikke kus van ons beiden en tot siens!
  9. Simone:
    28 februari 2013
    Hi Maxime, erg leuk zo'n blog ik ga je zeker volgen.
    Heel veel succes, geniet ervan.Ik zal af en toe even bij je moeder langsgaan, het is voor haar ook wennen natuurlijk.
    groetjes simone poot
  10. Selma:
    10 maart 2013
    Er mag best wel weer een blogje komen hoor, vertel, vertel!!